Oordopjes! Je hebt ze in alle soorten, maten en allerlei functies etc etc....
Maar wij mochten van Sony deze oordopjes eens onder de loep nemen en onze ervaring met jullie delen. De Sony WF-C510 is uitgekomen in September 2024 en heeft momenteel een prijskaartje van EUR 39,- / 49,-. Dit vind ik een prima prijsje maar hey! Ik heb hem nog niet getest dus laten we snel verder gaan met de specificaties.
Specificaties
| Brand | Sony |
| Model | WF-C510 True Wireless Stereo (TWS) Earphones |
| Release date | 20th September 2024 |
| Type | Earphones |
| Headphone Type | In-Ear |
| Connectivity | True Wireless Stereo (TWS) |
| Microphone | Yes |
| Driver Size (mm) | 6 |
| Water Resistant | IPX4 |
| Weight (g) | 4.60 |
| Weight With Case (g) | 35.6 |
| Active Noice Cancellation | No |
| Bluetooth | Yes |
| Bluetooth Version | 5.3 |
| Bluetooth Codec Support | SBC, AAC |
| Bluetooth range (Metres) | 10 |
| Charging Port | USB Type-C |
| Battery Life (Hrs) Earpieces Only | 11 |
| Battery Life (Hrs) With Case Total | 22 |
De oordopjes zitten behoorlijk goed en super comfortabel! Ze zijn ook echt klein en het gewicht is echt een stuk lichter dan bijvoorbeeld de Apple oordopjes. Wanneer ik voor mezelf spreek kies ik voor helder geluid waarbij je zuivere hoge tonen hoort in plaats van dreunend bas geluid. Verder is het gebruik vrij eenvoudig en maak vooral gebruik van de app. De app is hier te vinden.
Je maakt verbinding middels de welbekende Bluetooth technologie. De oordopjes zijn IPX4-waterbestendig. Wat ook beter is, al zeg ik het zelf, is dat muziek niet zomaar pauzeert wanneer je per ongeluk de oordopjes aanraakt. Je dient de knop echt in te drukken. Dit biedt voordelen en je hoort dan ook een klik geluid.
De accuduur is ongeveer 8 a 9 uur en door ze weer in het doosje te stoppen kan je ze weer 1x opladen. Daarna moet je het doosje weer op de USB-C oplader aansluiten.

De Sony WF-C510 zijn eenvoudige en praktische bluetooth-oordopjes. Ze zitten lekker, worden geleverd met een compact oplaadcase en bieden een behoorlijke batterijduur. De geluidskwaliteit is goed en de extra functies maken ze gebruiksvriendelijk. Voor ongeveer EUR 39,- / EUR 49,- euro krijg je waar voor je geld!