Een paar weken geleden ontvingen wij vanBe Quiet! de Light mount keyboard om te testen en te reviewen. Toen ik het toetsenbord uitpakte zag je gelijk al dat het van hoge kwaliteit was, als je al zacht met je vingers over de toetsen glijdt voel je al dat het van goed materiaal is gemaakt. Het toetsenbord komt samen met draad, palmrest en is uitgerust van ARGB en RGB verlichting met de software kan je de verlichting kan veranderen naar eigen keuze. Het toetsenbord is niet als andere omdat het in de top 3 van de stilste mechanische toetsenborden valt. Hieronder kun je foto's en mijn ervaring zien.
De Be Quiet! Light Mount keyboard is een full-size mechanisch toetsenbord met een strak en rustig design. Het heeft een numeriek aan de rechterkant van het toetsenbord wat handig is als je voor werk of school cijfers in moet typen, daardoor neemt het toetsenbord wel wat meer ruimte in.

De bouwkwaliteit voelt goed aan. En het toetsenbord voelt niet goedkoop aan, de toetsen voelen licht aan en geven een dempend geluid aan waardoor je ze bijna niet hoort. Het toetsenbord is anders als andere mechanische toetsenborden omdat dit een van de stilste mechanische toetsenborden is, dus de Be Quiet! Light Mount Keyboard perfect is voor werk, school en ook deels voor game.
Algemene specificaties
Switches
Geluid en bouwkwaliteit
Verlichting
Extra functies
Ergonomie
Afmetingen en gewicht
Ik heb het Be Quiet! Light Mount Keyboard voor een week getest waarbij ik werk heb gemaakt en heb gegamed. Tijdens het werk is het heel fijn dat je tijdens het typen de toetsen bijna niet hoort, zodat je je rust bewaart, in plaats van de hele tijd het geluid van lagekwaliteitstoetsen te horen.

Ook heb ik met het toetsenbord games gespeeld, ik kon mij helemaal focussen op de games omdat ik niet afgeleid werd door de toetsen waardoor het gamen verassend beter ging. Zeker ook met de F-Keys is het fijn voor games die die toetsen gebruiken omdat je dat met een compacter toetsenbord niet kan. Ten slotte heb ik ook veel genot gehad van de palmrest die bij het toetsenbord komt, vaak krijg ik snel last van mijn polsen tijdens het typen maar door de palm rest niet.
De be quiet! Light Mount Keyboard is een mechanisch toetsenbord dat vooral gericht is op een stille type-ervaring. De stille toetsen zijn vooral bestemd voor als je van stilte houd of in een stille ruimte werkt. De bouw kwaliteit is heel goed, met een stevige aluminium bovenplaat en slijtvaste PBT keycaps. Het toetsenbord voelt echt als hoge kwaliteit aan en is comfortabel tijdens gebruik, wat ook komt door de palmrest die je erbij krijgt.
Het toetsenbord werkt alleen via een kabel (USB-C) , er is geen Bluetooth of 2.4 GHz draadloze verbinding, het wordt geleverd met een afneembare USB-A naar USB-C kabel wat handiger is omdat je dan niet elke keer hoeft op te laden en het zorgt voor betere verbinding.
De ARGB-verlichting is heel handig omdat je die per key kan aanpassen naar eigen kleur en zelfs de kleuren kan laten veranderen tijdens het typen ,wat perfect is voor als je wilt switchen tussen werk en gaming.
Het toetsenbord heeft ook 5 verschillende macrotoetsen waaraan je elke teoets kan veranderen naar wat jij wilt, wat dus perfect is voor werk.

De Be Quiet! Light mount keyboard heeft ook software waarin je bijna het gehele toetsenbord kan aanpassen, de software heet be quiet! IO Center. In de software kan je verlichting instellen, toetsen aanpassen en macro’s maken.
De software is duidelijk en makkelijk te gebruiken, je kan ook verschillende instellingen opslaan zodat je makkelijk kan overschakelen van werk naar gaming. Er is ook een webversie zodat je niks hoeft te installeren. De software heeft misschien iets minder opties als andere merken maar voor de meeste mensen is dit al genoeg.
Mijn conclusie is dat als je een hoge kwaliteits toetsenbord nodig hebt voor werk en gaming dat de Be Quiet! Light Mount Keyboard daar perfect geschikt voor is omdat alles wat je erbij krijgt perfect is voor hoe je het zelf wilt, ik heb de kleur van het toetsenbord naar mijn voorkeur verandert en de palmrest kan ik zo eraf halen omdat het vast zit met magneten. Het enige wat minder is dat de prijs (EUR 149,99) best hoog is, maar daar krijg je ook wel wat voor!