Een muismat, iedereen met een computer heeft er één, maar wat kan een muismat goed maken en wat slecht? Het is een lastige vraag. Toch gaat de vraag beantwoord worden. Ik wist niet zo goed wat ik van een muismat moest verwachten, ik heb zelf meestal iets simpels. Uiteraard wil je wel dat de ondergrond lekker werkt naar jou verwachting. Ik vind het zelf wel fijn als mijn muismat groot genoeg is zodat mijn toetsenbord en muis er op passen. De Skiller SGP40 is in ieder geval lekker groot en dat heeft mijn voorkeur. Wij mochten de Sharkoon SGP40 D9 testen. Van de SGP40 series heb je 11 verschillende stijlen om uit te kiezen. van D1 tot en met D11. Sharkoon is bekent van hoge kwaliteit. Dit is dus ook zeker een verwachting.
'Oké, netjes!' Dat is wat ik hardop zei tegen mezelf, Het design van de D9 verandert je hele setup. Ik heb zelf altijd een zwarte saaie muismat gehad, maar nu, na vele jaren met een zwarte muismat door het leven te gaan, zie ik een nieuwe wereld voor mij open gaan. Door de stijl van een muismat is de vibe van je setup zó verandert. Dus denk goed na welke stijl je wilt en tip, ga niet voor een saaie zwarte 🙂 . De kwaliteit van de SGP90 D9 voelt en ziet er super uit. De skiller SGP d9 voelt lekker zacht aan door de "textile surface". Hij is perfect voor mensen, zoals ik, die het bureau lekker willen bedekken met een muismat. Want hij heeft een afmeting van 1000 mm x 500 mm. Hij is 3 mm dik en dat is erg dun, maar je voelt dit niet. Hierdoor is het perfect om op te rollen en mee te nemen waar je dan ook naar toe wilt.

Hoe gaan we een muismat testen? Ik weet het al, door te gamen! Ik ga zo vertellen hoe het aanvoelt en dan vergelijken met mijn oude muismat. Als eerst wil ik toch even testen of de SGP40 een waterafstotend oppervlak heeft, zoals de verpakking beweerd. Dit is één van de sellingpoints van de SGP40 series. Dus ik heb een flesje water gevult en een paar druppeltjes op mijn muismat laten vallen. 'Ik verwacht niet persé dat de waterdruppels op de muismat blijven.' zei ik hardop. 'O, wat nee joh gaaf!' Geen zorgen voor onhandige mensen. De waterdruppels blijven, zoals een waterdichte jas, op de muismat drijven. Dus ik ga verder testen en steeds meer water erop doen. Oh het blijft goed liggen, nog meer water dan. En zo heb ik best veel water erop gegoten..... Ja ik ben één van die onhandige personen. Te veel water op de muismat en alles ging zo via de rand van de muismat op mijn bureau naar de grond. Hele grond zeiknat, en de muismat? Ja die is kurkdroog. (Wel met een handdoek even afgedept maar dat was het ook.) Het was supersnel droog en et bleef ook op één plek. Perfect dus en geen zorgen dat je muismat nat wordt en dat je hem niet meer kan gebruiken. TOP!

Ja lekker gamen, helemaal niet erg. Ik speel dit met de sharkoon skiller SGM50W. Die ik ook mag reviewen dus ben je benieuwd naar Skiller SGM50W en hoe hij speelde? Neem dan even de tijd om de review te checken, want ik ga hem vergelijken met ook wel de koning van de gaming muizen, namelijk de Logitech G pro super light. De twee muizen gleden lekker makkelijk over de SGP d9 heen. Tracking was accuraat, geen vertraging of hapering. De grote oppervlakte gaf me meer bewegingsvrijheid, wat bij snelle shooters echt een voordeel is. Ook na langere speelsessies bleef de muismat comfortabel aanvoelen.

De skiller SGP40 d9 is meer dan alleen een muismat — het is een stijlvolle en functionele upgrade voor je hele bureau. Groot, zacht, waterafstotend en van hoge kwaliteit. Als je op zoek bent naar een muismat die zowel praktisch als mooi is, dan zit je met deze serie zeker goed. En durf een keer voor iets anders te gaan dan zwart :).